Helgbrunch för hela familjen!

Snart är det helg igen och vad passar då bättre än en härlig, dignande brunch med hela familjen samlad?

Här nedan hittar du Leilas allra bästa hälsosamma brunch-recept som passar alla i familjen, även de som är känsliga mot gluten eller laktos och de små familjemedlemmarna som ibland kan vara rätt kräsna. 

Mango Chia Smoothie – Den här fantastiska färgklicken till smoothie älskar barnen och den är full med nyttigheter som proteiner, mineraler och omega-3 syror.

Rostat levainbröd med krämig avokado och chiliflakes är en av Leilas absoluta favoriter till frukost – både mättande och enkelt. 

Fruity Chia Granola – Otroligt god rostad granola med chiafrön och torkade frukter som banan, gojibär och blåbär.

Granola med Choklad – Det här är en riktig favorit bland barnen, choklad till frukost – kan det bli bättre? Den här granolan är busenkel att göra och är självklart fri från vitt socker, ett mycket bättre alternativ alltså till söta färdigköpta frukostflingor.

Glutenfria bananscones – Precis lika enkla som vanliga scones, men saftigare och lite nyttigare. De är alltid godast nygräddade, men om det mot förmodan blir några över går de jättebra att frysa färska.

Recepten kommer från Leilas bok The Fresh Foodie, där du hittar fler fräscha, enkla och goda recept.