Flaggspel till tårtan?

Har fått en sekund över till lite pyssel och gjorde mig ett litet flaggspel av tråd och tape från min butik. Lätt som en plätt, det är bara att tejpa washi tape över tråden och sedan klippa till [...]

Aj, aj, oj, oj…

Har i stort sett spenderat hela helgen i sängen och det är fortfarande ynkligt här hemma. Det är inte varje dag som man blir svettig och ansträngd av att bara sitta upp (det räknas nog inte som [...]

In bed with…

A cold. Helt under isen idag. Jag har klarat mig hela vintern men nu var det tydligen min tur ( eller otur ) att bli förkyld. Ont i halsen och kroppen. Tillbringar den här dagen i horisontalläge. [...]

Morgonpasset!

Idag började jag dagen med ett träningspass med Erika ute på bryggan. Vilken fantastisk dag!! Solen strålar och ljuset är tillbaka! Det är så grymt härligt att starta dagen med att röra sig [...]

Drink med spenat?

Provade precis att göra mig en sån där nyttig drink med spenat som alla dricker nuförtiden. Blev den god? Nja… Det är nog bäst att ni delar med er av era bästa recept här så vi kan hjälpas [...]

Våffeldagen som blev pannkaka.

Den här dagen blåste förbi i racerfart. Jag har jobbat med Ulrika och det är alltid ett sant nöje. Inga våfflor har det hunnit bli men de får vi spara till helgen istället. Tänker du som jag så [...]

Vad blir det till drinken?

Den här enkla laxrullen tänkte jag skulle utgöra ett av flera tilltugg som jag tänkte bjuda mina gäster på till påskafton. Att jag kallar den för New York Salmon roll beror på att man ofta brukar [...]

Påskpyssel pågår…

Och så blev min lilla påskgrupp färdigfixad igår kväll. Jag även inspiration av illustratören Tovelisa på hennes Instagram hur man kan måla sina påskägg inför påsken. Strålande idé och det enda [...]

Zzzz zzzz zzz

Chattade precis med min bästis Stephen Simmonds som just nu är i LA och skriver ny musik. Intressant hur stora kontrasterna mellan våra liv är numera. Han berättade om hur hans senaste veckor [...]

En vardagsidé…

Min kille envisas med att köpa hushållspapper utan hålrum i mitten, vilket i och för sig är nödvändigt och praktiskt när man har småbarn men problemet är ju bara vart man sätter den… Och [...]

Titta vad jag kan!

Nu har Olivia hunnit bli 3,5 månad och vi kan dra oss upp till sittande från ryggläge. Hon blir mer och mer nyfiken och både jollrar och skrattar högt. Hur gulligt som helst och det får mitt [...]

Pyssel pågår!

Ägnar kvällen åt att pyssla lite och göra lite påskfint här hemma. Tänkte prova att hänga upp de alldeles nyinkomna och fina pappersdekorationerna som kommit in till General Store. Hur sweet är [...]