En juniorsäng gör övergången mellan spjäl- och vuxensäng lättare. När det var dags för Walter att ta det steget gjorde vi samtidigt om sängen till en mysig koja som man kan leka i på dagtid. Ett [...]
Jag älskar att resa till storstäder och vissa ligger mig extra varmt om hjärtat. För ett par veckor sedan var jag tillbaks i New York, staden som aldrig sinar på inspiration. Då hittade jag några [...]
idag drar Hem och villa igång där Leila’s General Store har byggt upp en 100 kvm stor butik! Det är till och med så att vi detta är har packat ner vår Outlet som vanligtvis ligger [...]
Idag är det Bondens markad i Mariefred och vackrare än någonsin med höstens alla färger. Fylld av godsaker som ekologiska grönsaker, solrosor, bröd, nygräddade och nyslungad honung… [...]
Om jag fick välja enbart ett bakverk som jag skulle äta i resten av mitt liv så skulle det bli kanelbullar. Jag skulle lätt kunna äta bullar varje dag, men får hålla mig i skinnet. Men på söndag, [...]
Igår sändes det andra avsnittet av kockarnas kamp och jag har inte ens vågat titta… Jag vet ju att det var spännande förstås eftersom jag var på plats men ändå är det så läskigt att kolla! [...]
Helgen har varit en ända stor härlig fiesta med både gamla och nya vänner och jag är allt utom utvilad vill jag lova… Men lycklig! Det finns inget härligare än att få tid med vänner. Vi har [...]
Jag har en favoritbutik på Roslagsgatan som jag har återvänt till under många år som heter Knut och Svea. Där hittar man fantastiska vintagemöbler och andra vackra gamla föremål. På min väg dit [...]
I helgen har jag gjort det jag älskar mest. Men är så dålig på. Jag har helt enkelt varit alltför dålig på att ta mig tiden… Att vandra i skogen och höra skogen ljud, njuta av höstens [...]
Att göra isglass på färskpressad juice är så mycket fräschare och hälsosammare än att köpa färdig som är full av färgämnen, socker och ibland även konserveringsmedel. Juica eller köp [...]
Idag har vi bakat Magisk goda kanelbullar! Walter och Olivia hjälpte till vilket självklart resulterade i att det blev lite rörigt och vissa har ju lite svårt att hålla fingrarna från bunken, ha [...]
Det är lätt att ha den förutfattade meningen att barn inte skulle gilla makrill, men så är verkligen inte fallet. Mina barn älskar rökt makrill, som är rik på omega 3-fettsyror och D-vitamin, som [...]