Grönt är skönt…

Så här startar jag denna måndag… Har börjat mixa smoothie varje morgon och börjar få till dem riktigt bra också! Den är super!!

Kalastajm!

I söndags var det då dax för Walters första barnkalas och det var det gulligaste jag varit med om på länge. Åh, så sött det var när barnen började komma. Walter sprang över gräsmattan för att [...]

Mitt lilla majbarn..

För fyra år sedan på dagen så blev jag mamma för första gången till världens sötaste lilla kille. Det firar vi med en riktigt smaskig jordgubbstårta, fylld med mosade färska bär, hemgjord [...]

Längtan efter sommar…

Äntligen är det Valborgsmässoafton och nu vill jag inge hellre än att det ska bli sommar. Åh, som jag längtar efter att gå barfota på gräset och leka med Walter i vattenspridaren. I väntan på [...]

Kitchen take over…

I helgen har jag både hunnit plåta för inredningsboken och fått mitt kök övertaget av självaste Stephen Simmonds. Här har det bakats avancerade saker som tårta och lagats thaimat. Det var ju en [...]

Only in America!

Häromdagen hade jag några dagismammor hemma för ett planeringsmöte angående förskolan. Då fick jag de här underbara tofflorna med mirakeltrasa i form av dreadlocks under sulorna och jag fick mig [...]

Yes!

Idag ställde jag mig på vågen för första gången på 3 veckor och vet ni vad… Minus 3 kg. Snacka om att jag blev glad. Känner mig galet peppad nu kan jag avslöja. Det känns otroligt bra just [...]

Barnkalas coming up!

Snart har min lilla Walter sin fjärde födelsedag och det är en Big deal för honom ska ni veta. Han har pratat om den i flera månader så nu gäller det att leverera om man säger så. Nej, skämt å [...]

Magiskt grillrecept…

Igår när vi hade grillen igång passade jag på att göra Baba ganoush, en smått fantastiskt tillbehör till maten. Man kan servera den som ett tilltugg till drinken med pitabröd eller som [...]

Snapshots!

Tänkte bjuda på några snapshots hemifrån mig. I höst kommer min första inredningsbok där jag och Ulrika ger massor av tips och inspiration om hur man skapar ett levande hem…

Hemma hos mig…

Om någon skulle undra vart jag hållit hus de senaste dagarna så är svaret i sängen. Är nämligen fortfarande krasslig i min förkylning men nu äntligen börjar jag repa mig ordentligt (knock on [...]

Snabb & god middag!

Idag blev det ugnsbakad torsk med vitlöksfrästa bönor till middag. Enkelt recept som passar hela familjen. Sätt ugnen på 200 grader. Lägg fisken i en ugnsform ringla lite olivolja över och [...]